Μελέτη στο σπίτι για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες
Γράφει η
Ειρήνη Δρακοπούλου
Ειδική Παιδαγωγός M.Ed
Η
ώρα της μελέτης στο σπίτι, ιδίως στις πρώτες τάξεις του δημοτικού, είναι για
πολλά παιδιά αλλά και τους γονείς τους συνδεδεμένη με συναισθήματα έντασης,
θυμού, κούρασης, ακόμη και απογοήτευσης ή/και
παραίτησης. Όταν δε, συνυπάρχει μια πρόσθετη πηγή άγχους όπως είναι, συνήθως,
μια μαθησιακή δυσκολία τότε τα πράγματα γίνονται ακόμη πιο δύσκολα. Μήπως όμως
δε θα έπρεπε να είναι έτσι;
Ειδική Παιδαγωγός M.Ed
photo via |
photo via |
photo via |
Και ο ρόλος του γονιού ποιος είναι; Η πλειοψηφία των δασκάλων συμβουλεύει τους γονείς να εκπαιδεύουν τα παιδιά τους ώστε μεγαλώνοντας να αυτονομούνται κατά τη διάρκεια της μελέτης και έχουν δίκιο. Το παιδί μεγαλώνοντας «μαθητοποιείται», μαθαίνει δηλαδή σταδιακά όλες εκείνες τις δεξιότητες που του είναι απαραίτητες για να διεκπεραιώνει μόνος του - ή έστω με την ελάχιστη καθοδήγηση - τις σχολικές του υποχρεώσεις.
Στην περίπτωση όμως των παιδιών με μαθησιακές
δυσκολίες είναι απαραίτητη η διαρκής, σε βάθος χρόνου, παρουσία αλλά και βοήθεια
των γονέων προς το παιδί. Για να είναι όμως η βοήθεια αυτή ουσιαστική, οι γονείς
θα πρέπει να συνεργάζονται με το δάσκαλο αλλά και - κυρίως - με τον ειδικό
παιδαγωγό που έχει αναλάβει την αποκατάσταση του παιδιού. Ο ειδικός είναι ο
πλέον αρμόδιος για να τους συμβουλεύσει και να τους καθοδηγήσει στον τρόπο με
τον οποίο μπορούν να βοηθήσουν το παιδί, διδάσκοντάς τους τεχνικές
αποτελεσματικής μελέτης.
Ωστόσο, υπάρχουν και περιπτώσεις κατά τις οποίες οι
γονείς, αν και έχουν κάθε διάθεση να βοηθήσουν, δεν έχουν είτε το χρόνο είτε τις
γνώσεις. Σε αυτή την περίπτωση, καλό είναι να αναλαμβάνει τη βοήθεια του παιδιού
κάποιος τρίτος, ο οποίος όμως, με τη σειρά του, θα ακολουθεί πιστά τις συμβουλές
του ειδικού.
photo via |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου